Κυριακή, 2 Ιανουαρίου 2011

Εάν κάτι συνδέει τις θρησκείες, αυτό είναι η πίστη, η κοινωνία και η λατρεία - Λόγος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Γέροντος Χαλκιδόνος κ. Αθανασίου, που εκφωνήθηκε την 1η Ιανουαρίου 2011, στο Οικουμενικό Πατριαρχείο

xalkidonos
"Ἡ ἱστορία μᾶς διδάσκει,
ὅτι οἱ λαοὶ δὲν ἐπιζοῦν ἐπὶ μακρὸν
τὴν ἐξουθένωσιν τῆς πίστεώς των".
(Gustave Le Bon)
Παναγιώτατε,
Παλαιότερον, ὡς γνωστόν, ὡμίλουν περὶ τῆς Μεταχριστιανικῆς Εὐρώπης, ἀπὸ τοῦ 2004 περὶ "ἀποχαιρετισμοῦ ἐκ τῆς Βίβλου" καὶ τῆς "Ἐκκλησίας τῶν ἱερέων" (Priesterkirche), ἐνῶ σήμερον, περὶ τῆς Εὐρώπης ἄνευ Ἐκκλησίας. Καὶ τίθεται τὸ ἐρώτημα:
Διατί πιστεύουν οἱ ἄνθρωποι εἰς τὸν Θεόν, ἐφ΄ ὅσον κατὰ τινάς δὲν ὑπάρχουν ἐπιστημονικαὶ ἀποδείξεις διὰ τὴν ὕπαρξίν του; Ἐρώτημα σημαντικότατον καὶ κατὰ τὰς ἡμέρας μας, ὅτε οἱ ἄνθρωποι ἐπιζητοῦν σανίδα σωτηρίας ἐκ τῶν ἀδιεξόδων τῆς ἀθεΐας, ἀντιθεΐας, πανθεΐας καὶ πολυθεΐας.

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ: ΜΕ ΛΑΜΠΡΟΤΗΤΑ Η ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ (πλούσιο φωτογραφικό ρεπορτάζ)

Πα­ρα­μο­νή Πρωτοχρονιᾶς, καί μέ ἔκδηλη λαμπρότητα πραγματοποιήθηκε στόν ἱ­ε­ρό Μη­τρο­πο­λι­τι­κό Να­ό τῆς Ἁ­γί­ας Φω­τει­νῆς Νέας Σμύρνης ὁ ἑόρτιος Ἑ­σπε­ρι­νός μέ τήν εὐκαιρία τῆς 1ης τοῦ ἔτους καί τῆς μνήμης τοῦ ἁγίου καί Μεγάλου Βασιλείου. Στήν κατάμεστη ὁλοφώτεινη ἐκκλησιά χοροστάτησε ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Συμεών, ἐνῶ συμμετεῖχαν ὅλοι οἱ Κληρικοί τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Νέας Σμύρνης, οἱ Κατηχητές, οἱ Ἱεροψάλτες, οἱ Ἐπίτροποι καί οἱ ἄλλοι Συνεργάτες τῶν Ἐνοριῶν μας.



Τήν ἐπίσημη ὁμιλία ἐξεφώνησε ὁ Πα­νο­σι­ολ. Ἀρ­χι­μαν­δρί­της π. Νι­κό­λα­ος Που­λά­δας, Ἐφημέριος τοῦ ἱεροῦ Ναοῦ ἁγίου Σώστη (λεωφ. Συγγροῦ), ὁ ὁποῖος ἔστρεψε τό λόγο του γύρω ἀπό τή φράση τῆς ὑμνολογίας γιά τόν Ἅγιο Βασίλειο «σοφίας ἐραστής γενόμενος Ὅσιε» (Δοξαστικό Ἑσπερινοῦ), καί –ἀνάμεσα στά ἄλλα– ἀνέφερε καί τά ἑξῆς:

Τριαντάφυλλος Σιούλης, «Θεού Γράμματα, Σπουδάσματα - Μια πρόταση για την διδασκαλία των Θρησκευτικών»

του κ. Τριαντάφυλλου Σιούλη, Σχολικού Συμβούλου Θεολόγων
 
Πεποίθησή μας είναι πως κάθε κρίση, εν προκειμένω η πνευματική, θα πρέπει να αποτελεί ευκαιρία ανατροφοδότησης και ανασύνταξης με σκοπό την υπέρβασή της. Τελευταία το Υπουργείο Παιδείας προχωρά στην εκπόνηση νέων προγραμμάτων σπουδών για την υποχρεωτική εκπαίδευση. Αυτό σημαίνει αλλαγές στο περιεχόμενο και το χαρακτήρα των μαθημάτων. Σε πρόσφατο Συνέδριο θεολόγων που έγινε στην Ηγουμενίτσα (23-11-2010) είχαμε μιλήσει για το θέμα αυτό προτείνοντας: «…όσον αφορά στο περιεχόμενο του μαθήματος και την απάντηση που πρέπει να δώσουμε. Τι κομίζει αυτή η χώρα ως πρόταση ζωής διαχρονικά που να ερμηνεύει τον πολιτισμό της να απαντά σε θέματα ουσιώδη του κοινωνικού, πολιτικού, προσωπικού γίγνεσθαι;

Επιστολή του καθηγητή Ιωάννη Κογκούλη στο «Βήμα» για το άρθρο της Ρεπούση

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ - ΤΜΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ
ΤΟΜΕΑΣ: ΛΑΤΡΕΙΑΣ, ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
___________________________________________________________________________
Καθηγητής: Ιωάννης Β. Κογκούλης  
Θεσσαλονίκη 29-12-2010
Προς το Διευθυντή της Εφημερίδας «ΤΟ ΒΗΜΑ»
κ. Παντελή Ι. Καψή
Μιχαλακοπούλου 80
Αθήνα 11528
   Κύριε Διευθυντά
            Την Κυριακή 26 Δεκεμβρίου 2010, στη σελίδα Α24 της έγκριτης εφημερίδας σας, μεταξύ των απόψεων για το σχετικό με την οικονομική κρίση κείμενο της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας την Ελλάδος «Προς το λαό», φιλοξενήσατε την άποψη  της Αναπληρώτριας Καθηγήτριας Ιστορίας και Ιστορικής Εκπαίδευσης στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης κας Μαρίας Ρεπούση, με τον τίτλο «αποσιωπήσεις της διακήρυξης».

Γεωολογικές προσεγγίσεις στην εξαήμερο του Μεγάλου Βασιλείου

Μιχαήλ Δερμιτζάκης
καθηγητής Γεωλογίας και Παλαιοντολογίας, τ. Αντιπρύτανης Πανεπιστημίου Αθηνών

Είναι προφανές ότι όποιος επιχειρεί να μιλήσει για κάποια από τις πολλές πτυχές της ζωής και του έργου των Τριών Ιεραρχών, βρίσκεται μπροστά σε ανυπέρβλητες δυσχέρειες, όχι τόσο για το τι πρέπει να πει, αλλά για το τι επιτρέπεται να παραλείψει από τη ζωή τους, που υπήρξε τόσο πλούσια σε προσφορά και δημιουργία. Γεγονός που καθίσταται πιο έντονο, όταν ο ομιλών δεν θεραπεύει τη θεολογία, ούτε καν τις ανθρωπιστικές επιστήμες, αλλά τις θετικές.

Η εικόνα της Παναγίας της Παμμακαρίστου στη Χαλκίδα

 φωτ.: Ιερά Μονή Ευαγγελιστρίας - Σκόπελος
 
Ο ιερός ναός Ευαγγελισμός της Θεοτόκου, στην Κάνηθο θα υποδεχτεί την Ιερά Εικόνα της Παναγίας της Παμμακαρίστου, η η οποία φυλάσσεται στην Ιερά Μονή Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Σκοπέλου, την Τρίτη 11 Ιανουαρίου. Στις 6 το απόγευμα θα γίνει η υποδοχή της εικόνας στα προπύλαια του ναού από το Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Χαλκίδας κ.κ. Χρυσόστομο. Την Τετάρτη 12 Ιανουαρίου, στις 7 το πρωί θα τελεστεί Όρθρος και Αρχιερατική Θεία Λειτουργία χοροστατούντος του Σεβ. Μητροπολίτη κ.κ. Χρυσοστόμου. Η εικόνα θα αναχωρήσει την Παρασκευή 21 Ιανουαρίου.
 

Μποναμάς της κυβέρνησης σε Αγιον Ορος - Βατοπέδι με χρήματα του κρατικού προϋπολογισμού

Χριστουγεννιάτικο «δωράκι» 2.250.000 ευρώ πήραν από τον κρατικό προϋπολογισμό οι μονές του Αγίου Ορους τη στιγμή που το δώρο Χριστουγέννων μισθωτών και συνταξιούχων της χώρας ψαλιδίστηκε λόγω μνημονίου.

Τα μέτρα λιτότητας και οι αυστηρές επιταγές της τρόικας για περικοπές των δημόσιων δαπανών φαίνεται ότι δεν κατόρθωσαν να «παραβιάσουν» το... κατοχυρωμένο με αυτοκρατορικά χρυσόβουλα άβατο των κρατικών χρηματοδοτήσεων στις ήδη πάμπλουτες μονές του Αγίου Ορους.

Θεολογικό ιστολόγιο Ν. Λάρισας - Μια νέα αρχή...

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!

Το ιστολόγιο της "Ενωσης Θεολόγων Ν. Λάρισας" που δημιουργήσαμε με όρεξη και μεράκι περνάει στην ιστορία. Συνεχίζουμε με την ίδια όρεξη και μεράκι ως ανεξάρτητο, πλέον, "Θεολογικό Ιστολόγιο Λάρισας", θέλοντας να υπηρετήσουμε (μαζί με τα αδελφά blogs "Εκπαιδευτικό Ιστολόγιο Λάρισας", http://eleftherianet.blogspot.com και τον "Θεολογικό Σύνδεσμο Λάρισας", http://religiousnet.blogspot.com) την φιλελεύθερη αντίληψη για τη προβολή των θεμάτων περί την θεολογία και την εκπαίδευση. Οσοι πιστοί....

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ....

Η σχέση νικάει τον χρόνο, η χρήση όχι

Tου Χρηστου Γιανναρα

Φταίει το μέτρο, όχι το μετρούμενο: Το θερμόμετρο, η ζυγαριά, όχι η αιτία που προκάλεσε τον πυρετό, η λαιμαργία που πρόσθεσε το βάρος.
Ηταν κακή η χρονιά που πέρασε, λέει δραματικά ο ολίγιστος πρωθυπουργός μας. Ατυχήσαμε στη ρουλέτα, όμως είχε στραβώσει προκαταβολικά η παρτίδα. Δεν διανοείται την αυτοκριτική, την υποχρέωση να λογοδοτήσει απέναντι στην κοινωνία, δεν έμαθε ποτέ ότι η εξουσία είναι διακονία των κοινών αναγκών, όχι τζόγος στο οικογενειακό του καζίνο. Οι οικογένειες, που κληρονομικά διαχειρίζονται το ελλαδικό φέουδο, μεγαλώνουν στους κόλπους τους τους επόμενους παίκτες του ηδονικού παιχνιδιού, και οι όροι του παιχνιδιού μόνο «επικοινωνιακοί», καθόλου ευθύνη έμπρακτων αποτελεσμάτων της πολιτικής στον κοινό βίο.

Τρία πρόσωπα ενός Ποιμένος

Tης Μαριας Κατσουνακη 

Τον τελευταίο μήνα του 2010 η Εκκλησία της Ελλάδος έδειξε μια ασυνήθιστη κινητικότητα. Κατ’ αρχάς, η Ιερά Σύνοδος τοποθετήθηκε απέναντι στην κρίση με κείμενο που διανεμήθηκε στους ενοριακούς ναούς υπό τον τίτλο «Προς τον Λαό». Μεταξύ άλλων αναφέρονται τα εξής: «Η χώρα μας φαίνεται να μην είναι πλέον ελεύθερη, αλλά να διοικείται επί της ουσίας από τους δανειστές μας (...) Είναι αλήθεια ότι αυτό που συμβαίνει στην πατρίδα μας είναι πρωτόγνωρο και συνταρακτικό. Μαζί με την πνευματική, κοινωνική και οικονομική κρίση συμβαδίζει και η πάσης φύσεως ανατροπή. Πρόκειται για προσπάθεια εκρίζωσης και εκθεμελίωσης πολλών παραδεδομένων, τα οποία ώς τώρα θεωρούνταν αυτονόητα για τη ζωή του τόπου μας... Τα μέτρα αυτά τα απαιτούν οι δανειστές μας. Δηλώνουμε, δηλαδή, ότι είμαστε μια χώρα υπό κατοχή και εκτελούμε εντολές των κυρίαρχων-δανειστών μας...».
Ακολούθησε ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, ο οποίος σε τηλεοπτική συνέντευξή του είπε, μεταξύ άλλων, τα εξής: «Εμείς δεν είμαστε εναντίον των ανθρώπων, είμαστε εναντίον των συστημάτων. Σεβόμαστε κάθε άνθρωπο ο οποίος μας μισεί και μας υβρίζει. Γιατί αυτή είναι η εντολή του Χριστού μας, όμως εν προκειμένω θα σας πω κάτι που θα σας φανεί εξωφρενικό, αλλά ο Αδόλφος Χίτλερ, όργανο του παγκοσμίου Σιωνισμού ήταν και χρηματοδοτήθηκε από την περίφημη οικογένεια Ρότσιλντ με μοναδικό σκοπό να πείσει τους Εβραίους να φύγουν από την Ευρώπη και να κατεβούν στο Ισραήλ για να συστήσουν τη νέα αυτοκρατορία».

Να εξηγήσουμε την καταγωγή του Θεού - Ο Γάλλος ανθρωπολόγος Maurice Gaudelier αναγνωρίζει ότι η σκέψη του έχει αλλάξει και επεξεργάζεται εκ νέου όλες τις έννοιες

Συνέντευξη στον Βασιλη Mαγκλαρα

Ο Maurice Gaudelier είναι ένας γνήσιος Γάλλος θεωρητικός. Το όνομά του συνδέεται ήδη με αυτά των σημαντικότερων κοινωνικών στοχαστών του 20ού αιώνα και δεν είναι τυχαίο ότι ακόμα και σήμερα δημοσιεύει έργα του με ξέφρενους ρυθμούς. Κρατάει ανά χείρας το πιο πρόσφατο βιβλίο του, το οποίο όπως μας είπε, αποτελεί την εμπλουτισμένη εκδοχή μιας ομιλίας του. Μάλιστα, ήθελε να έχει μέγεθος τσέπης για να μπορούν οι φοιτητές του να το μεταφέρουν με ευκολία επάνω τους.
Αναγνωρίζει ότι την τελευταία δεκαετία η σκέψη του έχει αλλάξει σημαντικά και δεν διστάζει να μας αποκαλύψει τις εν λόγω αλλαγές. Ο Gaudelier είναι ένας θεωρητικός με γνήσια περιέργεια για τα κοινωνικά φαινόμενα, που τολμάει να επεξεργάζεται εκ νέου όλες τις έννοιες. Οταν τον ρωτήσαμε για την Ευρωπαϊκή Ενωση, γιατί δεν φαίνεται εφικτή η συγκρότηση μιας ενιαίας πολιτικής ταυτότητας, κόμπιασε, ζήτησε λίγο χρόνο να το σκεφτεί, έστρεψε τα μάτια του προς τα κάτω και μετά από λίγο άρχισε να αποκλείει μια μια τις πιθανές αιτίες, αγωνιζόμενος να βρεθεί στην ουσία του προβλήματος. Αλλωστε ο Gaudelier έχει υπομονή και δεν φοβάται τις δύσκολες ερωτήσεις. Πέρασε είκοσι χρόνια από τη ζωή του κάνοντας έρευνα πεδίου στην Ωκεανία, διεκδικώντας την ανατροπή του προφανούς.

Περιήγηση σε ιερά προσκυνήματα - Μοναστήρια και μνημεία από τις εκβολές του ποταμού Στρυμόνα έως τη Σόφια

Του Σπυρου Γιανναρα

Τα μοναστήρια του Στρυμόνα και της Ροδόπης
Αγιορείτικη Βιβλιοθήκη
εκδ. Explorer, σελ. 255

Μια περιήγηση σε περισσότερα από 200 μοναστήρια και προσκυνήματα από την Ελλάδα και τη Βουλγαρία, από τις εκβολές του ποταμού Στρυμόνα μέχρι τη Σόφια και σε 1.000 χρόνια ιστορίας, προσφέρει ο νέος οδηγός «Τα μοναστήρια του Στρυμόνα και της Ροδόπης», που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Explorer.

Το δεύτερο Βυζάντιο Ελλήνων και Ορθοδοξίας - Η παιδεία στο πλαίσιο της Αδελφότητας και στον ευρύτερο χώρο της Βενετίας

Του Γεωργιου Ν. Μοσχοπουλου

Αθανασιος Καραθανασης
Η Βενετία των Ελλήνων
εκδ. Αδελφών Κυριακίδη, σελ. 647
Φάρος ανέσπερος, ες αεί καταυγάζων, η Ελληνική Αδελφότητα της Βενετίας, μέσα στην κοιτίδα της Αναγέννησης και του Διαφωτισμού, στην καρδιά της πλέον οργανωμένης Δύναμης της εποχής, της Γαληνότατης Δημοκρατίας του Αγίου Μάρκου, σε χρόνους δύσκολους και ζωτικής σημασίας για το δουλωμένο Γένος, από το τέλος του 14ου αιώνα κι επέκεινα, υπήρξε πάντοτε -κι ώς σήμερα- πηγή παιδείας του ευρύτερου Ελληνισμού και αντιστρόφως, αργότερα, κέντρο προβολής του ελληνικού πνεύματος στον εξωελλαδικό χώρο. Εκεί, και από τότε, στο Campo dei Greci, στη γειτονιά των Ελλήνων, κι ευρύτερα στην πόλη των τεναγών, έστησαν οι Ελληνες λόγιοι, με τυπογραφεία και σχολεία, το πνευματικό τους εργαστήρι για τον φωτισμό του Γένους και τη διαφύλαξη της ελληνικής μας παράδοσης.

Το Σύμπαν δεν είχε ανάγκη από το χέρι του Δημιουργού - Στο νέο του βιβλίο, το «Μεγάλο Σχέδιο», ο Στίβεν Χόκινγκ καταπιάνεται με την ύπαρξη του Θεού

International Herald Tribune

STEPHEN HAWKING και LEONARD MLODINOW
The Grand Design
εκδ. Bantam Books/Random House, σελ. 198
 
Ο Στίβεν Χόκινγκ, ο πιο φημισμένος επιστήμονας μετά τον Αϊνστάιν, είναι καταπληκτικός μαθηματικός και καταπληκτικός πωλητής. «Θέλω τα βιβλία μου να πωλούνται στα περίπτερα των αεροδρομίων», είχε δηλώσει, και ξέρει πώς να το καταφέρνει αυτό.
Το βιβλίο του «Σύντομη Ιστορία του Χρόνου», που εκδόθηκε το 1988, πούλησε περίπου εννέα εκατομμύρια αντίτυπα. Αυτό εν μέρει οφείλεται στην ιδιαίτερη προσωπική του ιστορία. Το σώμα του κ. Χόκινγκ έχει ανεπανόρθωτα φθαρεί από τη νόσο Λου Γκέρινγκ, ενώ το μυαλό του παραμένει άθικτο, ένα λειτουργικό μαύρο κουτί μέσα σ’ ένα σωματικό ναυάγιο. Δεν ήταν τυχαίο που το αναπηρικό καροτσάκι του και το λεπτό, απόκοσμο πρόσωπό του εμφανίστηκαν στο εξώφυλλο του βιβλίου -κάτι πολύ σπάνιο για έργο επιστημονικού περιεχομένου- και όχι στο οπισθόφυλλο.

Προσπάθεια εξήγησης του ανεξήγητου - Ο μύθος της κοσμογονίας σε τρεις μεγάλους αρχαίους πολιτισμούς, των λαών της Μεσοποταμίας, των Ελλήνων και των Ιουδαίων

Του Χρ. Γ. Ντουμα
Ο κ. Χρ. Γ. Ντούμας είναι ομότιμος καθηγητής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών

Η τάση του ανθρώπου να κατανοήσει και να εξηγήσει τον κόσμο είναι έμφυτη. Και κάθε τι που αδυνατεί να εξηγήσει με την εκάστοτε διαθέσιμη εμπειρία και γνώση, ντύνοντάς το με συμβολική και μεταφορική αφήγηση το μετατρέπει σε μύθο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο μύθος της δημιουργίας με τον οποίο το ανθρώπινο μυαλό προσπαθεί να δώσει απάντηση στο ίδιο θεμελιώδες ερώτημα: πώς προέκυψε το σύμπαν και ποια η σχέση του ανθρώπου μ' αυτό. Η απάντηση δεν μπορεί να είναι άσχετη από τις εμπειρίες και τις γνώσεις που διαθέτει κάθε λαός στο δικό του φυσικό περιβάλλον. Αν εξαιρέσει, δε, κανείς τη γενική απόδοση της δημιουργίας του κόσμου σε μια δύναμη που ονομάζεται θεότητα, τα άλλα κοινά στοιχεία που ενδεχομένως απαντούν σε διάφορες παραλλαγές του μύθου οφείλονται είτε σε ομοιότητες του περιβάλλοντος είτε σε αλληλεπιδράσεις μεταξύ λαών που τυχαίνει να ζουν σε γειτονικά περιβάλλοντα.

Ο εφιάλτης του ηλεκτρονικού τζόγου - Σύμφωνα με έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου, εμφανίζει ραγδαία ανάπτυξη, προκαλώντας εκατοντάδες δράματα

Της Λινας Γιανναρου

Φίλος -συγγενής φίλου σωστότερα- αντιμετωπίζει πρόβλημα παθολογικής εξάρτησης από τον τζόγο. Για χρόνια το ’σκαγε από τις βάρδιες στη δουλειά για να χωθεί στις παράνομες λέσχες της γειτονιάς του, να «ακουμπήσει» το μηνιάτικο. Αργότερα, τη δόση του δανείου, το αυτοκίνητό του - έφτασε να υποθηκεύσει το ίδιο του το σπίτι για τα «φρουτάκια». Η κινητοποίηση της οικογένειάς του -είχε γυναίκα και παιδί και γερούς και αγέρωχους τους δύο του γονείς- τον βοήθησε να απεξαρτηθεί από το πάθος του. Τουλάχιστον προσωρινά. Η υποτροπή έγινε τον περασμένο Μάιο. «Πώς να παλέψεις όταν έχεις τον εχθρό μέσα στο ίδιο σου το σπίτι;» λέει σήμερα η κουρασμένη μάνα. «Ο ηλεκτρονικός τζόγος είναι ένας Γολιάθ και μεις δεν αντέχουμε πια».

Οι νεοάστεγοι με «καλά βιογραφικά» αυξάνονται συνεχώς. Ανάμεσά τους έμποροι που έχασαν τα πάντα λόγω της οικονομικής κρίσης, απόφοιτοι πανεπιστημίων και νέοι χωρίς εργασία

Του Κωστα Oνισενκο

«Ελάτε τώρα... Οταν υπάρχουν τόσο σοβαρά προβλήματα όπως η σημερινή κρίση, με εμάς ποιος θα ασχοληθεί;». Ο 47χρονος Νίκος ανήκει στην οικογένεια των αστέγων και μας απαντά ρωτώντας, κοιτάζοντας στα μάτια, νηφάλιος, συνειδητοποιημένος. Η διεύθυνσή του είναι γωνία Σταδίου και Κοραή, δεν μετακομίζει, κάθε βράδυ ενημερώνεται για τις εξελίξεις διαβάζοντας στο ημίφως εφημερίδα και σφυγμομετρά τον παλμό της κοινωνίας από τις κουβέντες, τις φωνές και τις βρισιές των περαστικών.

Ναι στην ελεημοσύνη, όχι στις αιτίες της


Μέρες που είναι, υπάρχει μια τάση παρά τη φτώχεια μας να νιώθουμε όλοι πιότερο αλληλέγγυοι στους πιο φτωχούς από μας και να τους συμπαραστεκόμαστε με διαφόρων ειδών δοσίματα και ελεημοσύνες.
Θα ήθελα να θυμίσω και πάλι ότι, τουλάχιστον από τις χριστιανικές της καταβολές, αυτή η μέθοδος αποτελεί εκφυλισμό των πρώτων χριστιανικών κοινοτήτων στις οποίες τα πάντα ήταν κοινά, στη συνέχεια παρέμειναν κοινά μόνο τα γεύματα που και αυτά με την πάροδο του χρόνου γίνονταν όλο και πιο αραιά, και τέλος όλα αυτά αντικαταστάθηκαν από την ελεημοσύνη προς τους φτωχούς.

1η Ιανουαρίου 2011 - Πανήγυρη Μητροπολιτικού Ιερού Ναού Αγίου Βασιλείου Τριπόλεως

 + Ιερεύς Ιωάννης Σουρλίγγας


«Εις πάσαν την γήν εξήλθεν ο φθόγγος σου,
ως δεξαμένην τον λόγον σου
δι' ου θεοπρεπώς εδογμάτισας,
την φύσιν των όντων ετράνωσας,
τα των ανθρώπων ήθη κατεκόσμησας,
Βασίλειον ιεράτευμα, Πάτερ όσιε,
Χριστόν τον Θεόν ικέτευε,
δωρήσθαι ημίν το μέγα έλεος»

 Η Εορτή της Περιτομής του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και η μνήμη του εν Αγίοις Πατρός ημών Βασιλείου του Μεγάλου.
Η ημέρα αυτή αποτελεί ιδιαίτερη εορτή για την Μητρόπολή μας,  αφού ο καλλιμάρμαρος Ιερός Μητροπολιτικός Ναός του Αγίου Βασιλείου στο κέντρο της Ιστορικής Τριπολιτσάς είναι αφιερωμένος στον Μέγα διδάσκαλο της Εκκλησίας μας, Άγιο Βασίλειο επίσκοπο Καισαρείας.
Όπως κάθε χρόνο, ο Εσπερινός της Εορτής ετελέσθη υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας στον πανηγυρίζοντα Μητροπολιτικό Ιερό Ναό. Στον Εσπερινό μετείχαν Κληρικοί από την Τρίπολη και άλλες Ενορίες της Μητροπόλεώς μας, αλλά και πολλοί Πιστοί πού κάθε χρόνο τιμούν την μνήμη του Αγίου.

ΑΠΟ ΤΩΝ ΠΕΡΑΤΩΝ ΤΗΣ ΓΗΣ

world map hits counter
map counter

FLAG COUNTER

free counters

Social bar

Αναγνώστες

Αρχειοθήκη ιστολογίου